آرمان اندیشه

با توجه به تهاجم برنامه ریزی شده و پر سرعت قدرت های سلطه جو، خصوصاً ایالات متحده آمریکا در عملیات روانی، نبردهای سنگین رسانه ای، جنگ نرم افزاری و حرکت های استراتژیک فرهنگی و علمی که به صورت بسیط و در اشکال مختلف ایجاد گردیده، لازم است جهت تقویت و ترویج هویت دینی، فرهنگی، ملی و تحکیم فرهنگ متعالی ایرانی، در گام نخست با اهداف مراکز علمی، تحقیقاتی، رسانه ای و پژوهشی غرب که در راه پیشبرد اهداف سلطه جویانه فعالیت می نمایند، آشنایی داشته باشیم.

معرفت به استراتژی ها، تاکتیک ها و عملکرد این مراکز جهت مقابله با تهدیدات نرم آن ها ضروری بوده و خیز بلند تخصصی در راستای تقویت پایگاه قدرت نرم جمهوری اسلامی محسوب می شود.

بصیرت افزایی علمی و ارتقاء آگاهی و دانش مورد نیاز مجاهدان فرهنگی و رسانه ای کشور از دیگر دستاوردهای این آگاهی خواهد بود.

از این رو، "استراتژی اندیشکده های پنتاگونی و سناریوهای براندازی" مجموعه ای است چهار جلدی که با نگاهی متفاوت و کاملاً تخصصی به تبیین نقش و اهداف مؤسسات، نظریه پردازان، بازوان اجرایی و رسانه ای ایالات متحده آمریکا در براندازی حکومت های مستقل در کشورهای هدف(اروپای شرقی و جمهوری اسلامی ایران) در مقوله ی براندازی نرم و هم چنین استراتژی های حاکم بر سناریوهای اسلام هراسی و ایران هراسی می پردازد.

جلد اول: مفاهیم، استراتژی ها و کشورهای هدف

جلد دوم: اندیشکدها، رسانه ها و مراکز تصمیم گیری

جلد سوم: ژنرال ها و نظریه پردازان پنتاگونی

جلد چهارم: شوالیه های وطنی

چیزی که به طور واضح و مشهود قابل درک است این است که کتاب حاضر علی رغم گستره ی تحقیق و بررسی های صورت گرفته خالی از اشکال نبوده و نیست؛ و نوشتاری هرچند ناقص و ناتمام در راستای این رسالت عظیم و رفیع می باشد که به لطف نظرات و پیشنهادات شما خواننده عزیز و فرهیخته می توان در جهت رفع این کاستی ها در چاپ های بعدی اقدام کرد. پس چشم به راه انتقادات و نظرات سازنده تان هستیم.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:, :: 17:56 :: توسط : متفکر

به زودی

کتاب "استراتژی اندیشکده های پنتاگونی و سناریوهای براندازی"

به نویسندگی "رضا تقی آبادی"

در چهار جلد(1900 صفحه)، با قطع وزیری و با شمارگان 1000

توسط انتشارات نظری منتشر خواهد شد.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:, :: 17:40 :: توسط : متفکر

«بسم‌الله الرحمن الرحيم»

«و صلي‌الله علي محمد و آله‌الطاهرين»

حديث شريف ثقلين مورد اتفاق شيعه و اهل سنت است و اگر بنا باشد حديثي در ميان فريقين به عنوان حديث متواتر شناخته شود، حديث ثقلين در عالي‌ترين مرتبه بوده و تمامي معيارهاي تواتر قطعي را داراست. اين حديث شريف، شناسنامه جامع و كامل اهل‌البيت (علیه‌السلام) را بيان مي‌دارد و همراهي و همگامي قرآن و غدير، قرآن و عترت، قرآن ناطق و قرآن صامت را تا قيام قيامت و تا ملاقات حضرت رب‌العالمين(جل و اعلي) تبيين مي‌فرمايد.

آري! جامعيت اين حديث مبارك و دوام و استمرار آن تا لقاء حضرت حق بر كسي پوشيده نيست.

مهم‌ترين درس اين حديث، ملازمه دو ركن موصوف به مثابه دو روي يك سكه بودن قرآن مبين و اهل البيت طاهرين(علیه‌السلام) است و اينكه هر يك نشان‌دهنده ديگري و مبين و مؤيد و مقوم ديگري است.

هر يك از اين دو مؤلفه، ابعاد گوناگون سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، فقهي و علمي، و معرفتي و اخلاقي و تربيتي، داشته و اسوه حسنه و الگوي جامع و كامل و مظهر اسماء حسناي الهي و صفات علياي رباني مي‌باشند.

اين حديث نوراني پرده از روي اين حقيقت بر مي‌دارد كه:

«و فيهم كرائم القرآن و هم كنوز الرحمن».

اين امر بيانگر عصمت، جاودانگي و همراهي اهل بيت(علیه‌السلام) با قرآن است و اين‌كه در حقيقت اين دو، يك روح هستند در دو بدن؛ مطّهرون هستند كه حقايق قرآن را آن‌چنان كه بايسته و شايسته است درك نموده و در مقام عمل و پياده كردن، بهترين و كامل‌ترين مجريان و تربيت يافتگان قرآن كريم‌اند كه:

«كان خلقه‌القرآن».

آري! مصداق اَتَم«انّما يريدالله ليذهب عنكم‌الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيراً» هم اين بزرگوارانند.

ايشان عين‌الله الناظره و يدالله الباسطه و اذن‌الله السامعه و اوعيه؛ علم‌الله و معرفه‌الله‌اند، كه سلاله پاك ايشان عدل ممثل و فضيلت مشتهر و منجي منتظر است چنانچه فرموده‌اند:

«بيمنه رزق الوراء و بوجوده ثبتت‌الأرض و السماء»

وجود مبارك حضرت امام الموحدين، امير‌المؤمنين، علي(عليه‌السلام) در عرصه‌هاي علم و عمل و در سيره و سخن و در مسؤوليت اداره جامعه اسلامي و در سنگرهاي گوناگون هدايت امت، مصداق اعلاء و مظهر اجلاي حديث شريف ثقلين و باب مدينه علم « و اذن واعيه و من عنده علم‌الكتاب» است و پس از استاد بزرگ او، حضرت رسول اكرم، محمد‌بن عبدالله(صلی‌الله علیه و آله و سلم) تاريخ بشريت همچون او به خود نديده و نخواهد ديد.

ای علی که جمله عقل و دیده ای                      شمه ای واگو از آنچه دیده ای

او كه كلامش «فوق كلام المخلوق و دون كلام‌الخالق» است و انسان كامل و اسوه حسنه و انسان طراز آفرنش است.

«متحيرم چه گويم شه ملك لافتي را»

توفيق اُنس با سخنان گهربار و سيره درس‌آموز و انسان‌ساز آن بزرگوار‌، درس ارزشمندي است كه مايه سعادت دنيا و آخرت و آرامش جان و خرد و فرد و جامعه خواهد شد حتي اگر:

«آب دريا را اگر نتوان كشيد                      هم به‌قدر تشنگي بايد چشيد»

خوشبختانه به بركت انقلاب اسلامي، زمينه‌ها و بسترها براي بهره‌برداري هر چه بيشتر از مكتب انسان‌ساز آن بزرگوار فراهم شده و سرچشمه جوشان معرف علوي و ولوي جان جامعه اسلامي را صيقل داده و روح انسان را به ملاء اعلي گره زده و او را با افق‌هاي بالا و والا گره مي‌زند، تا جامعه‌اي مشحون از عدالت و فضيلت و حقيقت ساخته و حيات طيبه، ذيّ معقول و مطلوب را به ارمغان آورد.

اكنون به توفيق الهي برادر عزيز و دلسوز آقاي رضا تقي‌آبادي(سلمه‌الله) فرصت يافته تا برداشت‌هاي خود را در زمينه نامه و فرمان مالك اشتر و ديگر سخنان آن حضرت تحت عنوان "قانون اساسي و منشور مديريت حكومت علوي(علیه‌السلام)" براي علاقمندان به رشته تحرير در آورد و در اختيار دوستان سيره و سلوك آن امير علم و عمل و خرد و ايمان قرار دهد.

اميد آنكه براي ارباب ادب مفيد و چراغ راه باشد و جامعه اسلامي ما با نظام بديع مردم سالاري ديني خود بتواند راهي را براي عملياتي نمودن اين آموزه‌هاي سترگ و روشن هموار سازد. انشاءالله

توفيق نويسنده جوان و با انگيزه را از خداوند منّان مسألت مي‌نمايم.

 

ملتمس دعاي خير

                                                                      درّي نجف‌آبادي


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:, :: 17:35 :: توسط : متفکر

حكومت اسلام، حكومت قانون است و در اين طرز حكومت، حاكميت منحصر به خداست و قانون، فرمان خداست و قانون اسلام و يا فرمان خدا بر همه افراد و بر دولت اسلامي حكومت تام دارد.

همه افراد از رسول اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) گرفته تا خلفاي آن حضرت و ساير افراد تا ابد تابع قانون هستند.

«همان قانوني كه از طرف خداي تبارك و تعالي نازل شده و در لسان قرآن و نبي اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) بيان شده است... قانوني كه همه بدون استثناء بايستي از آن پيروي كنند و تبعيت نمايند... پيروي از رسول اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و متصديان حكومت يا اولي‌الامر(ولي فقيه) نيز به حكم الهي است... حتي رأي رسول اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در حكومت و قانون الهي هيچ‌گونه دخالتي ندارد، همه تابع اراده الهي هستند.»( حكومت اسلامي، امام خميني(ره)، ص47 و 48.)

قرآن مجيد مي‌فرمايد:

«اگر [پيامبر] چيزي [سخن يا آيه‌اي] بر ما مي‌بست [مي‌افزود] هر آينه او را با دست راست مي‌گرفتيم و سپس رگ گردن او را قطع مي‌كرديم.( قرآن مجيد، سوره الحاقه، آيات 44 تا 46.)

واژه قانون در اصطلاح دانشمندان به ضابطه‌اي كلي گفته مي‌شود كه بر جمعي از افراد منطبق شده و حكم همه آن افراد از آن ضابطه شناخته مي‌شود و معمولاً لفظ قانون به يك سلسله حقوق و تكاليف اطلاق مي‌گردد.

ضمناً واژه قانون به دو اعتبار ديگر هم به كار مي‌رود كه هر يك داراي مفهوم جداگانه‌اي مي‌باشند.

روابط بين علت و معلول و رابطه‌اي كه در درون موجودات عالم از طرف خداوند متعال قرار داده شده است، به عنوان قانون طبيعت كه حاكي از نظام تكوين و خلقت موجودات است، ناميده مي‌شود.

مفهوم ديگري كه مفهوم تشريعي و وضعي آن است در امور اعتباري به كار مي‌رود مثل قوانين موضوعه و جعل شده كه در اين مورد لفظ قانون اشاره دارد به حكم كلي كه براي روابط بين خالق و مخلوق و همچنين روابط بين مخلوقات و جوامع بشري تهيه و تنظيم شده است.

بديهي است بهترين شناسنامه و گويا‌ترين سند شناسايي هر حكومت و كشور، قانون اساسي آن كشور است كه متضمن آرمان‌ها، ايده‌آل‌ها، اهداف و معيارهاي ارزشي حاكم بر آن جامعه است. قانون اساسي كشورها كه معمولاً در ابتدا و آغاز هر دوره سياسي، اجتماعي و يا حاكميت‌هاي جديد، تدوين و تنظيم مي‌شوند و طبعاً بهترين و موجه‌ترين شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي هر نظامي عهده‌‌دار آن مي‌شوند، طبيعي‌ است كه بايد مهم‌ترين و اصلي‌ترين جايگاه را در نظام اجتماعي كشورها و قوانين و مقررات آن‌ها داشته باشد.

قانون اساسي متشكل از مجموعه مقررات، قواعد و اصول كلي است كه شكل حكوكت، سازمان عالي قواي سه گانه كشور و ارتباط آن‌ها با يكديگر و حقوق و آزادي افراد ملت را در مقابل دولت مشخص مي‌نمايد. اينكه شكل حكومت جمهوري است يا سلطنتي، اينكه پارلمان از يك مجلس تشكيل مي‌شود يا دو مجلس و وضع قانون به چه ترتيب صورت مي‌گيرد؛ اينكه در جمهوري، رئيس جمهور بر اساس رأي مستقيم ملت انتخاب مي‌گردد يا با رأي نمايندگان آن و به نحو غير مستقيم و چه اختيارات و مسؤوليت‌هايي دارد، اينكه تفكيك قوا نسبي است يا مطلق و مسائلي از اين قبيل در اصول قانون اساسي مي‌آيد.

قانون اساسي كه شالوده سيستم حكومت هر كشور و چارچوب و اساس حقوق آن محسوب مي‌شود، معمولاً داراي اصول و قواعد اساسي شكل حكومت و قواي آن و حدود اختيارات و وظايف هر يك و تشكيلات و وظايف نهادهاي اساسي و حقوق و آزادي‌هاي فردي و اجتماعي و سياست‌گذاري‌هاي كلي فرهنگي و اقتصادي و سياسي كشور مي‌باشد؛ و در كشورهايي كه اداره اجتماع و حكومتشان بر مبناي يك سند نوشته به نام قانون اساسي است؛ اين سند به عنوان مهم‌ترين منبع حقوق اساسي آن‌ها به‌شمار مي‌رود. حق اين است كه قانون اساسي هر كشور محور اصلي نظام سياسي كشور و انتظام‌بخش همه شئون حكومت و تعيين كننده روابط اصلي روابط اصلي قواي عاليه عمومي جامعه باشد و اجراي دقيق آن، همه راه‌هاي استبداد و خودكامگي را مسدود ‌سازد. آزادي، حرمت انساني و حقوق افراد را به واقع تضمين نمايد و عدالت سياسي و اجتماعي را برقرار سازد.

قانون اساسي در واقع اولين وسيله‌اي است كه چهره قانوني كشور را معرفي مي‌نمايد. با يك بررسي و مطالعه كوتاه از قانون اساسي، مي‌توان كشور صاحب آن قانون اساسي را شناسايي نمود. در پاره‌اي از قوانين اسلامي حقوق ملت به‌طور كامل ترسيم شده و آزادي‌هاي افراد مشخصاً تعيين گرديده ولي مصادر امور در نظام اجرا به آن توجه نمي‌كنند. لازم است در قانون اساسي هر كشور حقوق و آزادي‌ها به تفصيل بيان شود و هم در اجرا و عمل مسؤولين امر و دولت‌مردان، آن را دقيقاً به مورد اجرا بگذارند. البته شايستگي و توانمندي و اعتبار آمادگي مردم هم شرط مهمي است كه حقوق خود را مطالبه نمايند، بلوغ سياسي و فكري لازم را داشته باشند و خود سبب محروميت نباشند.

قانون مي‌تواند براي تمام انسان‌ها و تمامي نسل‌ها و عصرها مفيد باشد كه نويسنده آن، اولاً: خالق تمام انسان‌ها، ثانياً: آگاه به نيازها و حوائج همه انسان‌ها، ثالثاً: مشرف بر گذشته و حال و آينده اجتماع بشري، رابعاً: خود حكيم و عليم مطلق و قادر علي‌الاطلاق كه هيچ‌گونه ضعف و نقصي در او راه نداشته باشد و تمامي مصالح و مفاسد مترتب بر قانون را داشته و ضمناً هيچ نسلي را بر نسلي يا گروهي را بر گروهي ديگر ترجيح نداده و همه انسان‌ها را به‌طور يكسان مورد نظر و توجه قرار داده و نهايتاً خواستار سعادت و تكامل همه انسان‌ها باشد. بنابراين روشن است كه چنين قانون‌گذاري جز خداوند قادر متعال [و نبي مكرم اسلام(صلي الله عليه و آله و سلم)، و اهل بيت عصمت و طهارت(عليهماالسلام) نمي‌تواند باشد.

روسو درباره اينكه چه كسي و يا كساني مي‌توانند قانون‌گذاري كنند و اينكه اساساً حق قانون‌گذاري از آنِ كيست، مي‌گويد:

"براي كشف بهترين قوانين كه به درد ملل بخورد، يك عقل كامل لازم است كه تمام شهوات انساني را ببينيد، اما خود هيچ حس نكند، با طبيعت مادي رابطه‌اي نداشته باشد اما كاملاً آن را بشناسد، سعادت او وابسته به ما نباشد اما حاضر شود به سعادت ما كمك كند. بنابراين تنها خدايانند كه مي‌توانند چنانكه شايد و بايد است براي مردم قانون بياورند."( قراردادهاي اجتماعي، روسو، ترجمه زيرك‌زاده، ص 81)

و در جاي ديگري نيز مي‌گويد:

"روح بزرگ قانون‌نويس تنها معجزه‌اي است كه مي‌تواند مأموريت آسماني او را به خلق اثبات كند."( همان،ص86)

و هم‌چنين مي‌افزايد:

"قانون‌نويس (قانون‌گذار) از هر حيث مرد خارق‌العاده‌اي است، نه فقط قريحه او، بلكه شغل و مقام او نيز بايد غير عادي باشد، قانون‌گذار زمامدار نيست، عضو هيئت حاكمه نيست؛ قانونگذار حكومت را تأسيس نموده است اما خود عضو تشكيلات آن نيست. شغل قانونگذاري بزرگ و يك مأموريت معنوي محسوب مي‌شود كه با سلطنت مادي رابطه‌اي ندارد."( همان، ص83)

و اما قانون اساسي همان‌طوري كه از نامش پيداست مجموعه قواعد و مقرراتي است كه حاكم بر اساس حكومت و صلاحيت قواي مملكت و حقوق و آزادي‌هاي فرد و جامعه و روابط في‌ما بين آن‌هاست.

ضمناً قانون اساسي بر خلاف ساير قوانين، شامل دسته يا طبقه خاصي از افراد اجتماع نمي‌باشد بلكه بيانگر حقوق و تكاليف تمامي افراد يك ملت و كشور است كه صرف‌نظر از مقام و حرفه و شغل و موقعيت‌شان در اين قانون سهيم مي‌باشند.

از اين‌رو با نگاهي خاص به نامه 53 امير‌المؤمنين، علي‌ابن‌ابيطالب (عليه‌السلام) به كارگزار حكومتي خود، مالك اشتر نخعي كه به عهدنامه مالك اشتر معروف و مشهور است؛ به ارائه منشور مديريتي كارگزاران حكومتي كه اميرمؤمنان علي(عليه‌السلام) به فرماندار مصر صادر فرمودند و از آن به عنوان "قانون اساسي و منشور مديريت حكومت علوي" نيز مي‌توان نام برد، خواهيم پرداخت و ضمن بيان كوتاهي از اين منشور به قانون جهان شمول علوي اشاره مي‌نماييم كه هميشه و در همه اعصار مي‌تواند به عنوان قانوني كامل و انساني براي كليه حكومت‌هاي حقيقت‌جو و حقيقت‌ياب قرار گيرد.

در اين‌جا لازم مي‌دانم مراتب تقدير و تشكر خود را مبني بر قبول زحمت و بذل محبت استاد ارجمند و والا مقام، دادستان اسبق كل كشور، عضو محترم هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري و نماينده معظم ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه محترم اراك، حضرت آيت‌الله قربانعلي درّي نجف‌آبادي(مدظله‌العالي) به جهت نگارش مقدمه اين كتاب اعلام نموده و آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون ايشان را ذيل سايه با بركت امير‌المؤمنين، علي‌ابن‌ابيطالب(عليه‌السلام) از خداوند منّان و متعال مسألت مي‌نمايم.

هم‌چنین بر خود لازم می‌دانم از زحمات بی‌شائبه مدیریت محترم انتشارات نظری و کلیه همکاران ایشان که جهت نگارش و چاپ این کتاب زحمات زیادی کشیده‌اند نیز کمال قدردانی خود را اعلام دارم.

 

 

«اللهم اجعلنا من المتمسكين بولايه علي‌بن ابيطالب عليه‌السلام

و الائمه‌المعصومين عليهم‌السلام»


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:, :: 17:13 :: توسط : متفکر

در این کتاب می خوانید:

تاریخ جنبش های بیداری طلبانه به مفهوم ایجاد تحول و حرکت درمیان ملل مسلمان؛ از نیمۀ دوم قرن سیزدهم در ایران، هندوستان، بین النهرین، مصر، سودان، لیبی و ترکیه به چشم می خورد که در دوران مختلف تاریخی، افت و خیزهای فراوان را پشت سرگذارده است.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران گویی جانی تازه در کالبد واژۀ بیداری اسلامی دمیده شد. عده ای بر این باورند که اگر چه بیداری در دو سدۀ اخیر درکشورهای مختلف شکل گرفته است، اما اگر آن را به صورت یک منحنی ترسیم نماییم، امام(ره)  و انقلابش در قلۀ این منحنی قرار خواهند گرفت.

از عنایات خاصه الهی این بود که خلف صالح حضرت امام(ره) حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) همان راه امام را با صلابت پیش گرفتند و ادامه دادند.

از شگفتی ها  این است که در آغاز رهبری ایشان شاهد فروپاشی شوروی سابق و اردوگاه شرق از یک طرف و حمله اول آمریکا به عراق ازسوی دیگر بودیم.

ماجرای 11 سپتامبر و متعاقباً اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا، حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و غزه و اخیراً آغاز امواج جدید بیداری اسلامی در جهان عرب که هرکدام به جای خود حادثه ای بزرگ در تاریخ معاصر اسلام و جهان است، در زمان رهبری حضرت ایشان رخ داده است.

فشار غرب برای متوقف کردن ایران در امر فن آوری هسته ای و به دنبال آن تحریم های اقتصادی همگی در همین دوره بوده است.

مدیریت بسیار قوی ایشان در بحران های مزبور، مدیریتی مثل زدنی درتاریخ ایران و جهان اسلام است.

علی رغم مشکلاتی که سلطه جویان جهانی که دشمنیِ ریشه ای با اسلام و جمهوری اسلامی دارند بر جهان اسلام و ایران تحمیل کرده اند، از آغاز امواج جدید بیداری اسلامی درکشورهای عربی، ایشان رأساً هدایت افکار عمومی ایران و جهان اسلام را برای حمایت از این امواج بیداری و جلوگیری از انحراف آن ها به عهده گرفته اند و با موفقیت آن را به پیش می برند که در این راستا، در این کتاب ضمن بیان شمه ای از تاریخ زندگی رهبران انقلاب اسلامی به واکاوی نظرات و منظومه فکری ایشان در باب صدور انقلاب و تأثیرپذیری کشورهای مختلف از جنبش مردمی در ایران و بروز انقلاب اسلامی ایران و الگوپذیری حرکت های اصلاح طلبانه جهان اسلام در برابر جور و ستم سردمداران دیکتاتور و قدرتمندان آن به بیان مسأله و تبیین حقایقی پرداخته است.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:, :: 17:3 :: توسط : متفکر

به همت انتشارات نظری و به مناسبت عید غدیر خم منتشر شد:

به همت انتشارات نظری و مصادف با عید سعید غدیر خم کتاب"قانون اساسی و منشور مدیریت حکومت علوی" منتشر و روانه بازار شد.

این کتاب اثر رضا تقی آبادی و با مقدمه حضرت آیت الله دری نجف آبادی در 200 صفحه، با قطع رقعی و با شمارگان 1000 نسخه تهیه و تنظیم گردیده است.

مبلغ این کتاب 9000 تومان می باشد که علاقمندان عزیز می توانند برای تهیه آن با شماره تلفن های:

88102775

88104440-2

09190129455

واحد فروش انتشارات نظری تماس حاصل نمایند/.  


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 21 شهريور 1395برچسب:, :: 23:18 :: توسط : متفکر

بهترین شناسنامه و گویاترین سند شناسایی هر حکومت و کشور، قانون اساسی آن کشور است که متضمن آرمان‌ها، ایده‌آل‌ها، اهداف و معیارهای ارزشی حاکم بر آن جامعه است و در این میان «قانون اساسی و منشور مدیریت حکومت علوی» قانون جهان‌شمولی است که می‌تواند همیشه و همه‌جا به عنوان قانون کامل و جامعی برای همه حکومت‌های حقیقت‌جو و حقیقت‌یاب مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 شهريور 1395برچسب:, :: 19:17 :: توسط : متفکر

 تقدير از فجرآفرينان در همايش «تا اوج افتخار» و رونمايي از کتاب "نسيم بيداري" در پایگاه اینترنتی دمادم:

http://damadam.ir/%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D9%87%D9%86%D8%B1-fhnews/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C/title/%D8%AA%D9%82%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%AC%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%88%D8%AC-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1/id/1700593


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 19:57 :: توسط : متفکر

http://www.nashrenazari.com/index.php?route=news/news&news_id=379


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 19:2 :: توسط : متفکر

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه‌برنامه «تا اوج افتخار» با هدف تبیین اهداف انقلاب اسلامی و در گرامی‌داشت دهه فجر در دانشگاه علوم انتظامی با حضور سردار مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهندس قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲، سردار دکتر لطفعلی بختیاری رییس دانشگاه علوم انتظامی امین ، حجت الاسلام عباسپور رییس عقیدتی سیاسی دانشگاه علوم انتظامی، جعفر حاجی کریم نظری مدیر مسوول انتشارات نظری ، رضا تقی آبادی نویسنده کتاب نسیم بیداری و صدها تن از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین عصر یکشنبه ۱۷ بهمن 1394 در محل دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

 در این مراسم به پاس نیم قرن مبارزه و خدمت انقلابی، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دکتر اسدلله بادامچیان تجلیل به عمل آمد.

 بادامچیان در همایش «تا اوج افتخار، آیین تجلیل از فجر آفرینان انقلاب» طی سخنانی با تأکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب یک نهضت مستمر الهی است، پس در هر مقطع زمانی باید بدانیم وظیفه ما چیست و مبادا کوتاهی کنیم.

 وی افزود: نکته مهمی که در تاریخ انقلاب ما وجود دارد این است که هیچ‌کس باور نمی‌کرد امام خمینی (ره) پیروز شود. یادم است ما با جمعی روز ۱۳ بهمن ۱۳۴۱ خدمت امام (ره) رفتیم و گفتیم شاه توانسته کار خودش را پیش ببرد، اما حضرت امام (ره) فرمودند شاه نه راه پیش دارد و نه راه پس. در همان زمان امام (ره) تاکید فرمود ما باید  اول ایرانمان را اسلامی کنیم و بعد جهان را با اسلام آشنا نموده و برای ظهور آماده کنیم.

 بادامچیان در پایان صحبت‌هایش از خاطرات سال‌های مبارزه و زندان در دوران ستم شاهی سخن گفت و به تبیین ریشه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی پرداخت.

 در ادامه مراسم سردار دکتر لطفعلی بختیاری رییس دانشگاه علوم انتظامی امین به سخنرانی پرداخت. وی گفت: این ایام الله را مرهون دو عنصر صبر و شکر هستیم. صبر و پایداری انقلاب و شکر برای پیروزی انقلاب.

وی افزود: ما در دانشگاه علوم انتظامی مسئول امنیت کشور هستیم و اگر قرار بود انقلاب یک دستاورد داشته باشد امنیت فعلی جمهوری اسلامی ایران است و این جای شکرگزاری دارد. خوشبختانه در تمام مرزهایی که نا امنی وجود دارد نیروهای ما با مجاهدت خود و از جان گذشتگی آرامش را حکم‌فرما می‌کنند.

  حجت الاسلام عباسپور رییس عقیدتی سیاسی دانشگاه علوم انتظامی سخنران دیگر این مراسم بود. وی در ابتدا به نقل قولی از امام باقر(ع) پرداخت و گفت: این امام معصوم در مورد آینده پیش بینی کردند و فرمودند قومی را می‌بینم که از مشرق زمین قیام می‌کنند و دنبال حق هستند اگر حق به آنها داده نشد دوباره طلب حق می‌کنند ولی اگر در نهایت به حقشان نرسند شمشیرهایشان را برمی دارند و قیام می‌کنند.

حجت الاسلام عباسپور افزود: در آن زمان انقلاب ما را پیش بینی نکردند ولی یکی از این انقلاب‌ها انقلاب اسلامی بود که از سال ۱۳۴۲ آغاز شد، ما پیروز نشدیم و امام خمینی (ره) تبعید شدند. پس از آن ملت علیه شاه قیام کردند برخاستند و شاه اعلام کرد ما حاضریم حکومت کنیم و با روحانیون هم باشیم. اما امام (ره) قبول نکردند و شاه سرنگون شد. بی شک تمام کشته شدگان در این راه شهید هستند و پای شهادت آنها را امام معصوم امضا می‌کند.

مرتضی طلایی دیگر سخنران این مراسم با تأکید بر ضرورت نگاه عمیق به تحولات اجتماعی و سیاسی اظهار داشت: دهه مبارک فجر فرصت خوبی برای ایجاد یک نگاه عمیق به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. ما باید اندیشه‌های انقلاب اسلامی خود را تعمیق ببخشیم و تجزیه و تحلیل خود را قوی کنیم تا دچار بحران نشویم.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تاریخ اسلام نوعی پیوند داشته و اسلام به عنوان آخرین دین بشری بعثت پیامبر را به بشریت ارزانی داشته است و بعثت را می‌توان یک رویداد تاریخی بزرگ معرفی کرد. بعد از بعثت پیامبر (ص) می‌توانیم واقعه غدیر را معرفی کنیم؛ دستاوردهایی که غدیر داشته و سطح معرفت ما را بالا برده است. بعد از غدیر می‌توانیم به چرایی حادثه کربلا و قیام عاشورا و دستاوردهای آن اشاره کنیم و سپس به وظیفه خود در دوران غیبت منجی عالم بشریت بپردازیم. انقلاب اسلامی ما نیز در استمرار همین مسیر است.

درپایان نیز جعفر حاجی کریم نظری مدیر مسوول انتشارات نظری در سخنرانی خود گفت : نظریه پردازان جامعه شناس ، هر کدام بر مبنایی خاص تعریف های مختلفی از انقلاب ارایه داده اند ، شهید مطهری انقلاب را این گونه تعریف می کند :انقلاب عبارت از طغیان و عصیان است که مردم علیه نظام حاکم موجود برای ایجاد وضع و نظمی مطلوب انجام می دهند.

انقلاب کبیر فرانسه را  بنگرید،مردم علیه سلطنت دیکتاتور لویی شانزدهم قبام می کنند، اما بیش از یک دهه نمی گذردکه تاجگذاری ناپلئون بناپارت صورت می پذیرد .

انقلاب الجزایر نیز با  امیر عبدالقادر ، اتحاد قبایل و مردم و با  یک میلیون قربانی از چنگال استکبار رها نشد .
 انقلاب تونس هم بدین صورت عوامل استکبار سوار بر حکومت شدند .حبیب بور قیبه  تا زین العابدین بن علی و راشدالغنوشی .اما انقلاب اسلامی ایران متصل به ریسمان ربویی  و با مقصود و جهت ظهور حضرت صاحب الامر (عج) نگاه می کند . نقد شیعه در آن مقطع و زمان ، استبداد سیاسی حاکم را فاقد مشروعیت ذاتی و رفتاری دانست و صورت شرعی قدرت در عصر غیبت را بر مدار ولایت فقیه دید .اما الانه بعضی  هژمونی  و ویژگی ولایت امر  را تنها در قاعده مندی آن بر مدار حکومت و عدالت می دانند و این کامل نیست ، بلکه بایسته است ، در مشروعیت  ذاتی و الهی  آن یقین نمایند .

آیین رونمایی از کتاب «نسیم بیداری» و تجلیل از"رضا تقی آبادی"مؤلف کتاب بخش دیگر این مراسم بود که با حضور سردار طلایی، سردار لطفعلی بختیاری، حجت الاسلام عباسپور، سعیدگلشناس معاون برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عشرت شایق معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، امیرحسین قربانی رییس فرهنگسرای تهران و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و جعفر حاجی کریم نظری مسئول انتشارات نظری، برگزار شد. کتاب «نسیم بیداری» درباره تفکرات انقلابی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و هم چنین تحولات انقلاب اسلامی بعد از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ است.

تجلیل از دکتر طلایی و سردار لطفعلی بختیاری، اجرای موسیقی حماسی توسط گروه موزیک رزم نوازان نیروی انتظامی، اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه سرود دانش‌آموزی شهید فرجی به سرپرستی حسین نصیری و اجرای زنده نقاشی از تمثال امام خمینی (ره) توسط استاد اسماعیل حاجی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همایش «تا اوج افتخار؛ آیین تجلیل از فجر آفرینان انقلاب» به همت فرهنگسرای تهران و دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 18:50 :: توسط : متفکر

http://ferekans-tafakor.mihanblog.com/post/356


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 18:43 :: توسط : متفکر

http://www.nashrenazari.com/index.php?route=news/news&page=4


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 18:43 :: توسط : متفکر

http://www.nashrenazari.com/index.php?route=news/news&page=4


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 18:8 :: توسط : متفکر

رونمایی از کتاب "نسیم بیداری" نوشته "رضا تقی آبادی"

 

به پاس نیم قرن مبارزه و خدمت انقلابی، از دکتر اسدلله بادامچیان در همایش " تا اوج افتخار، آیین تجلیل از فجرآفرینان انقلاب " تجلیل می شود.


به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22، در این همایش هم چنین ضمن رونمایی از کتاب « نسیم بیداری »، از نویسنده این اثر تقدیر به عمل می آید.

بر اساس این گزارش در این همایش که با هدف معرفی و گرامیداشت فجرآفرینان انقلاب برگزار می شود دکتر اسدلله بادامچیان از خاطرات سال های مبارزه و زندان در دوران ستم شاهی سخن خواهد گفت و به تبیین ریشه ها واهداف انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

این گزارش می افزاید: هم چنین در آیین تجلیل از فجر آفرینان انقلاب از اسدلله بادامچیان به پاس نیم قرن خدمت انقلابی و از رضا تقی آبادی به خاطر تالیف کتاب « نسیم بیداری » با حضور سردار دکتر لطفعلی بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین و سردار مرتضی طلایی، تجلیل خواهد شد.

گفتنی است کتاب " نسیم بیداری " در باره تفکرات انقلابی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و هم چنین تحولات انقلاب اسلامی بعد از 22 بهمن 1357 است.

در این برنامه هم چنین گروه سرود علوم انتظامی به اجرای سرودهای حماسی می پردازند و اسماعیل حاجی نقاش پیش کسوت انقلاب و دفاع مقدس به صورت زنده تصویری از حماسه بزرگ انقلاب اسلامی را ترسیم خواهد کرد.

همایش " تا اوج افتخار؛ آیین تجلیل از فجرآفرینان انقلاب " با همکاری فرهنگسرای تهران و دانشگاه علوم انتظامی امین و با حضور جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، روز  شنبه 94/11/17 از ساعت 15/30 الی 17 در دانشگاه علوم انتظامی امین به نشانی بزرگراه همت غرب، بعد از آزادگان جنوب برگزار می شود. 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 17:37 :: توسط : متفکر

مؤلف به مثابه تولیدکننده است و محصول تولید شده یا همان کتاب، مشتری و مخاطب خاص خویش را هم در می یابد؛ و تأمین کننده بخشی از نیازهای فکری قشر خاصی است. 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 17:31 :: توسط : متفکر

انقلاب اسلامی و نحوه شکل گیری، وقوع حوادث پس از آن و ایستادگی 30 ساله و سرافرازی ملت ایران در مقابل چالش های بین المللی، موضوعی بسیار عظیم و فرهنگ ساز برای ملت هاست و متأسفانه موضوعی با چنین عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمینه نگارش تاریخ انقلاب اسلامی و تولید کتاب و دیگر محصولات فرهنگی تقریباً کار خاصی انجام نشده است... .

باید در خصوص نگارش صحیح و واقعی انقلاب اسلامی کار جدی انجام و غفلت های گذشته جبران شود.

 

بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله) در تاریخ 1389/02/20


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 17:14 :: توسط : متفکر

درست آن چه امروز برای ما روشن و واضح است، برای نسل های آینده مبهم می باشد و تاریخ، روشنگر نسل های آینده است و امروز قلم های مسموم درصدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، صحیفه نور، جلد دوم، صفحه 84


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, :: 17:14 :: توسط : متفکر

درست آن چه امروز برای ما روشن و واضح است، برای نسل های آینده مبهم می باشد و تاریخ، روشنگر نسل های آینده است و امروز قلم های مسموم درصدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، صحیفه نور، جلد دوم، صفحه 84


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 19:23 :: توسط : متفکر

آن چیز که هست، آن چنان می باید         آن چیز که آن چنان نمی باید، نیست 

 

 

 

 

مقاله ی رواب‍طع‍م‍وم‍ی‌ آن‍چ‍ه‌ ه‍س‍ت‌،آن‍چ‍ه‌ ب‍ای‍دب‍اش‍د!(دومین همایش بین المللی روابط عمومی)

 

http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=416379&pageStatus=0&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author

 

 

شمارهکتابشناسیملی

:

ایران

‏شمارهبازیابی

:

۸۵-۴۱۵۶۲

‏سرشناسه

:

تقی‌آبادی،رضا

‏عنوانونامپديدآور

:

روابطعمومیآنچههست،آنچهبایدباشد/رضاتقی‌آبادی

‏منشامقاله

:

رسالت،۲۹آبان۱۳۸۴: : ص۵

‏توصیفگر

:

روابطعمومی‌ها

 

 

 

 

 

 

شمارهکتابشناسیملی

:

ایران۸۴-۴۶۶۶۳

‏سرشناسه

:

ت‍ق‍ی‌آب‍ادی‌،رض‍ا

‏عنوانونامپديدآور

:

رواب‍طع‍م‍وم‍ی‌ آن‍چ‍ه‌ ه‍س‍ت‌،آن‍چ‍ه‌ ب‍ای‍دب‍اش‍د!/ ت‍ق‍ی‌آب‍ادی‌،رض‍ا

نشامقاله

:

،ح‍م‍ای‍ت‌، (۲۶آب‍ان‌ ۱۳۸۴): ص‌ ۶.

‏توصیفگر

:

گ‍رده‍م‍ای‍ی‌ ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی‌ رواب‍طع‍م‍وم‍ی‌ (ت‍ه‍ران‌/ دی‌ )۱۳۸۴

‏توصیفگر

:

رواب‍طع‍م‍وم‍ی‌ه‍ا

 

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 19:9 :: توسط : متفکر

تشیع در بُعد نظام سیاسی و حکومت، به شایسته سالاری معتقد است و"امامت"، نظامی الهی است که بر مبنای تعیین شایسته ترین افراد به جانشینی پیامبر ختمی مرتبت(صلی الله علیه وآله وسلم) و ادامه ی ولایت خدا و رسول(ص) و اجرای احکام قرآن مبتنی است.

مسأله حکومت علوی برای پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) که همان اسلام راستین است، نقطه عطف است و نقش کلیدی در شکل گیری"خط سیاسی تشیع" دارد که ادامه ی اسلام ناب محمدی است.

شناخت تاریخ، مبانی، معتقدات و اصول تشیع و جایگاه عترت و معارف نورانی اهل بیت(علیهم السلام) و محوریت امیرمؤمنان(ع) در تفکر شیعی و آشنایی با فضایل حضرت مولی الموحدین، علی(علیه السلام) و اهل بیت پیامبر(صلوات الله علیهم اجمعین) و... از جمله شناخت های ضروری برای هر شیعه است.

هر کس دل به مهر و ولای صاحب ولایت سپرده و از چشمه ی دریا گونه ی غدیر سیراب شده است، بر خود فرض می داند که در نشر و تبلیغ و تبیین فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(صلوات الله علیهم اجمعین) و معارف شیعی بکوشد. 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 18:49 :: توسط : متفکر

ایستادن نفسی، نزد مسیحا نفسی

به ز صد سال نماز است، به پایان بردن

یک طواف سرِ کویِ ولیِ حق کردن

به ز صد حجِ قبول است به دیوان بردن 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 18:29 :: توسط : متفکر

با رواج ناسیونالیسم در اروپا طی سده های 18 و 19 میلادی، احساس ملیّت در میان اروپایی ها به شدت تقویت شد و در سایه همین احساسات تند ناسیونالیستی بود که گرایش های ضدیهود در بین اروپایی ها گسترش یافت و در چنین فضایی"بنیان های اندیشه صهیونیسم" به عنوان پاسخی در مقابل ناسیونالیسم اروپایی ها، شکل گرفت.

معروف ترین رهبر سیاسی صهیونیسم"تئودور هرتزل" است. پیشنهاد هرتزل به دولتمردان اروپایی این بود که اگر دولت های اروپایی، حاکمیت یهودیان را بر سرزمین خارج از اروپا تضمین کنند، آنان نیز در مقابل، حافظ منافع استعماری اروپا در آن منطقه خواهند بود.

منبع: کتاب"استکبار و امپریالیسم"ص5 و هم چنین: جزوه ی مطالعاتی"چالش های غرب با انقلاب اسلامی"


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 18:29 :: توسط : متفکر

تفاوت تبلیغات (پروپاگاندا) با تبلیغات در سیره پیامبر اعظم (ص)

http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=981060&pageStatus=0&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author

 

 

نمایه سازی قبلی

:

نمایه سازی قبلی

‏شماره کتابشناسی ملی

:

ایران ۸۵-۲۰۳۱۴

‏سرشناسه

:

تقی‌آبادی، رضا

‏عنوان و نام پدیدآور

:

تفاوت تبلیغات (پروپاگاندا) با تبلیغات در سیره پیامبر اعظم (ص)/رضا تقی‌آبادی

‏منشا مقاله

:

رسالت ، ۲۵ تیر ۱۳۸۵: : ص ۵

‏توصیفگر

:

محمد (ص)، پیامبر اسلام

‏توصیفگر

:

ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ س‍ی‍اس‍ی‌

‏توصیفگر

:

ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌

‏توصیفگر

:

م‍ع‍ی‍ار ه‍ای‌ اخ‍لاق‍ی‌

‏توصیفگر

:

ارت‍ب‍اطات‌

‏توصیفگر

:

س‍ی‍ره‌ ن‍ب‍وی‌

‏توصیفگر

:

ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ م‍ذه‍ب‍ی‌ +روابط عمومی‌ها


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 18:8 :: توسط : متفکر

بسياري از شعرا دل و دين را كنار هم مي آورند.حافظ مي گويد:
بت چيني عدوي دين و دل هاست
خداوندا دل و دينم نگهدار
فروغي مي گويد: 
داديم به يك جلوه رويت دل و دين را
تسليم تو كرديم هم آن را و هم اين را

شايد منظورشان اين است كه دين داري نوعي دلبري است. بايد دين در دل آدمي رسوخ كند. تنها داشتن رفتار ديندارانه و گفتن الفاظ متدينانه كافي نيست. تا دين داري در دل آدمي كه فرمانده كل قواست تأثير نگذارد فايده اي ندارد. 
به همين جهت قرأن مي فرمايد "لا اكراه في الدين" و نيز در سوره حجرات مي فرمايد:
(تا زماني كه ايمان به دلهاي شما وارد نشده باشد ادعاي مؤمن بودن نكنيد)
چون كار دل با زور و زر پيش نمي رود، دلبري مي خواهد. 
متوليان و مبلغان ديني اگر نتوانند نهال دين را در دل مردم بنشانند كارشان ثمر نخواهد داشت و اين كار بقول حافظ هنر مي خواهد :
ز دلبري نتوان لاف زد به آساني
هزار نكته در اين كار هست تا داني
هزار سلطنت دلبري بدان نرسد
كه در دلي به هنر خويش را بگنجاني

 

مولوي مي گويد:
اي فقيه از بهر الله علم عشق آموز تو....
يعني قبل از نماز و روزه و حج و جهاد و خمس و زكات، مردم را عاشق خدا كن ، آنگاه كه عاشق او شدند بقيه كارها درست خواهد شد. 
اگر چنين شد آن وقت است كه هيچ چيزي و هيچ كسي و هيچ اتفاق تلخ و شيريني نخواهد توانست دين را از مردم بستاند.

گر كشد خصم به زوراز كف من دامن دوست
چه كند با "كشش دل"كه ميان من و اوست

"اهلى شيرازى"

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, :: 1:4 :: توسط : متفکر

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرمان اندیشه و آدرس armaneandisheh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: